سفر زمینی خارجی

سفر زمینی خارجی کجا بریم؟

 

بسیاری از ما دوست داریم به کشور های خارجی سفر کنیم اما مشکلاتی مثل بالا بودن  هزینه سفر های هوایی مانع این تصمیم گیری می شود . یکی از راه های مسافرت به کشورهای همسایه سفر زمینی است. سفر خارجی زمینی معایب و مزایایی دارد.

دوری راه ، طولانی شدن زمان سفر و خطرات سفر جاده ای می تواند از معایب سفر های زمینی باشد .

اما این نوع مسافرت مزایایی هم به همراه دارد ازجمله:

پایین بودن هزینه سفر زمینی

لذت بردن و بازدید از شهر ها و مکان هایی که در مسیر قرار دارد

انتخاب مسیر  و شهر دلخواه و امکان تجدید نظر

 

سفر زمینی به کشور های ترکیه،ارمنستان،افغانستان،ترکمنستان،تاجیکستان،ازبکستان،آذربایجان،گرجستانو عراق از ایران امکان پذیز است.

 

 

 

کشورهایی که میتوانیم زمینی سفر کنیم

ترکیه(استانبول)

 

استانبول ، وان و سایر شهر های ترکیه مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا می باشد. جاذبه های گردشگری و جذابیت های توریستی باعث شده سالانه افراد زیادی حاضر به صرف هزینه برای سفر به ترکیه شوند . اما شما از ایران این امکان را دارید که با صرفه جویی در هزینه و به صورت زمینی یک سفر هیجان انگیز و به یاد ماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید

 

سفر به استانبول با قطار

سفر با قطار یکی از جذاب ترین نوع سفر های زمینی است. راحتی ، امنیت نسبی و …باعث شده این نوع سفر علاقه مندان زیادی داشته باشد .زمان سفر با قطار به استانبول تقریبا ۷۰ ساعت است .

  • قطار تبریز وان
  • قطار تهران آنکارا

درست است که سفر به ترکیه با قطار زمان زیادی طول می‌ کشد، اما مسیرهای زیبایی که در راه خواهید دید، ارزش این زمان را دارند. بدیهی است اگر سفر به ترکیه با قطار را از تبریز شروع کنید، زمان کمتری در راه خواهید بود.

سفر زمینی به استانبول با اتوبوس

 

در سال‌ های اخیر، میزان استقبال سفر به استانبول با اتوبوس بسیار بالا رفته و به همین دلیل امروز، خیلی راحت می‌ توانید فقط با یک اتوبوس از تهران و یا تبریز  مستقیم به استانبول بروید.

 

  • هزینه اتوبوس تهران  استانبول: قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول نوسان زیادی دارد. بنابراین اعلام یک قیمت یکسان برای آن کار دشواری است .همچنین این اتوبوس‌ ها هم از پایانه آزادی (غرب) و هم از پایانه بیهقی (آرژانتین) ماشین دارند.
  • هزینه اتوبوس تبریز  استانبول: اگر می‌ خواهید از تبریز به استانبول بروید، در جریان باشید که  اتوبوس‌ های آن از پایانه تبریز (مرکزی) حرکت می‌ کنند. قیمت بلیط استانبول نسبت به تهران ثبات بیشتری دارد ، چون تعداد مسافرانی که از تهران به سمت استانبول می‌ روند، بیشتر است.

سفر زمینی به استانبول با ماشین شخصی

 

کشور ترکیه با مرزهای ایران فاصله چندانی ندارد و مسیر هم بعد از مرز، به گونه ایست که رانندگی در آن بسیار لذت‌ بخش است.وجود کوه ها ، دره ها و جاده های کوهستانی باعث ایجاد این جذابیت میشود به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند با ماشین شخصی خودشان به ترکیه/استانبول سفر کنند.

مرزهای زمینی سفر به استانبول

قبل از اینکه سفر خودتان به ترکیه/استانبول را شروع کنید، بهتر است که درباره مرزهای زمینی ایران و ترکیه اطلاعاتی داشته باشید. این امر در انتخاب بهترین، راحت ترین و سریع ترین راه به شما کمک خواهد کرد.

مرز بازرگان

مرز بازرگان به دلیل نزدیکی و امکاناتی که دارد پرطرفدار ترین مرز برای سفر زمینی به ترکیه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این مرز در فاصله ۲۹۰کیلومتری از تبریز قرار دارد. بهتر است بدانید مرز بازرگان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و شما در هر ساعتی از شبانه روز که به مرز برسید میتوانید به راحتی از مرز عبور کنید.

مرز رازی

مرز رازی که در ۶۵کیلومتری شهر خوی (آذربایجان غربی) قرار دارد، بعد از مرز بازرگان، انتخاب دوم سایر مسافرین و گردشگران است.  اما جاده ی کوهستانی و پر پیچ و خم از خوی تا مرز میتواند کمی زمان رسیدن شما را بیشتر کند . یکی از مزایای این مرز فاصله ۹۰ کیلومتری ان با شهر وان ترکیه میباشد و تقریبا ۲ ساعت بعد از ورود به کشور ترکیه، میتوانید در شهر وان استراحت کنید.

توجه داشته باشید که ساعت کاری مرز رازی در نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر و در نیمه دوم سال، از ساعت ۰۹:۳۰ دقیقه صبح تا ۰۴:۳۰ دقیقه بعدازظهر (به وقت ایران) است ،اگر خارج از این ساعات به مرز برسید، لازم است که تا باز شدن مرز صبر کنید . همچنین بهتر است بدانید که مرز رازی فقط اجازه عبور وسایل نقلیه سواری را می‌ دهد و عبور اتوبوس یا تریلر از این مرز ممنوع است .

 

مرز سرو (Sero)

سومین مرز زمینی ایران با کشور ترکیه، مرز سرو است که در ۶۰کیلومتری شهر ارومیه (آذربایجان غربی) قرار دارد.

مرز سرو به دلیل وجود کوهستان های برفی بسیار آب و هوای سردی دارد و اگر قصد سفر در زمستان را از این مرز دارید باید هم خودتان و هم وسیله نقلیه تان امکانات و شرایط لازم برای مقابله با سرما را داشته باشید.

 

ساعت کاری این مرز از ۱۰ صبح تا۱۸ بعد از ظهر میباشد.

 

ادامه این مطلب را  با عنوان سفر زمینی به کشور های همسایه در سایت بلیط اینجا دنبال کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها